Skip til hoved indholdet

Kom godt i gang med at hjælpe digitalt

Får du nogle gange hjælp til det digitale eller hjælper du andre, kan du blive klogere på, hvilke redskaber der gør hjælpen nemmere og sikrer, at det juridiske er på plads.

Hvordan får man bedst hjælp - og hvordan hjælper man bedst?

Danmark er i dag blandt de mest digitaliserede lande i verden, men de digitale løsninger gør ikke hverdagen nemmere for alle. Heldigvis er vi gode til at hjælpe hinanden, hvis en af vores nærmeste har brug for en hjælpende hånd digitalt. Det skal vi blive ved med.

I forbindelse med en national kampagne om redskaber til digital hjælp, kommer Egedal Kommunes Borgerservice ud på tre af kommunens biblioteker og fortæller om:

  • Hvordan du på en god måde kan hjælpe andre, der selv kan bruge sit MitID.
  • Læse- og skriveadgang til Digital Post.
  • Fuldmagter til hjælp med digital selvbetjening.
  • Hvornår man med fordel kan tegne en fremtidsfuldmagt, samt hvor man skal finde rådgivning om dem.

Disse redskaber gør hjælpen nemmere og mere fleksibel og samtidig er det juridiske grundlag på plads, da det noteres i systemerne, hvem der hjælper, og hvad hjælperen gør. Du kan se mere information inden oplægget på borger.dk - se link nedenfor.

Datoer og tidspunkter

D. 18/11 kl. 14-15 i Stenløse Kulturhus, Lille sal

d. 21/11 kl. 19-20 på Ølstykke Bibliotek, Mødesal/Kulturhuskælder

d. 28/11 kl. 10-11 på Smørum Bibliotek, Kulturhus salen

Kontakt

Borgerservice

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

Hold dig opdateret

Tilmeld dig nyt fra Egedal Kommune

Find os

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

CVR-nr.: 29188386
Kommunenummer: 240

Akut hjælp

Telefon: 7259 6000

Åbningstider i Borgerservice

Mandag 8 - 14
Tirsdag 10 - 14
Onsdag Lukket
Torsdag 10 - 17.30
Fredag 10 - 12

Åbningstider i Egedal Sundhedscenter

Mandag - Torsdag 8 - 16
Fredag 8 - 15

Følg os på de sociale medier