Kom godt i gang med at hjælpe digitalt
Får du nogle gange hjælp til det digitale eller hjælper du andre, kan du blive klogere på, hvilke redskaber der gør hjælpen nemmere og sikrer, at det juridiske er på plads.
Hvordan får man bedst hjælp - og hvordan hjælper man bedst?
Danmark er i dag blandt de mest digitaliserede lande i verden, men de digitale løsninger gør ikke hverdagen nemmere for alle. Heldigvis er vi gode til at hjælpe hinanden, hvis en af vores nærmeste har brug for en hjælpende hånd digitalt. Det skal vi blive ved med.
I forbindelse med en national kampagne om redskaber til digital hjælp, kommer Egedal Kommunes Borgerservice ud på tre af kommunens biblioteker og fortæller om:
- Hvordan du på en god måde kan hjælpe andre, der selv kan bruge sit MitID.
- Læse- og skriveadgang til Digital Post.
- Fuldmagter til hjælp med digital selvbetjening.
- Hvornår man med fordel kan tegne en fremtidsfuldmagt, samt hvor man skal finde rådgivning om dem.
Disse redskaber gør hjælpen nemmere og mere fleksibel og samtidig er det juridiske grundlag på plads, da det noteres i systemerne, hvem der hjælper, og hvad hjælperen gør. Du kan se mere information inden oplægget på borger.dk - se link nedenfor.
Datoer og tidspunkter
D. 18/11 kl. 14-15 i Stenløse Kulturhus, Lille sal
d. 21/11 kl. 19-20 på Ølstykke Bibliotek, Mødesal/Kulturhuskælder
Kontakt
Borgerservice
Dronning Dagmars Vej 2003650 Ølstykke