Hjem Nyheder Egedal Kommune får ny hjemmeside

Egedal Kommune får ny hjemmeside

Borgeren har været i fokus ved udviklingen af den nye hjemmeside, der tager udgangspunkt i behovene for at finde information og selvbetjeningsløsninger i hverdagen. Det betyder, at man vil opleve en anderledes og forbedret hjemmeside i både udseende, brugervenlighed og funktionalitet.

Borgeren i fokus

Man vil allerede fra start opleve en hjemmeside, der har forandret sig, men der vil hele tiden ske udvikling med fokus på borgere og virksomheders behov. Både udvikling af indhold og oplevelse, da vi løbende vil tage flere og flere af de mange nye funktioner, som det nye system tilbyder, i brug.

I Egedal har vi mange digitale borgerløsninger, og udviklingen går i retning af mere digitalisering. Hjemmesiden er den primære indgang for mange borgere, foreninger, erhverv og andre samarbejdspartnere, og derfor er der blevet arbejdet på, at den er tilgængelig for alle, så også borgere med handicap og funktionsnedsættelser kan benytte den. Også fra mobile enheder.

Fra Politik til Demokrati og fra Borger til Mit liv

Før hed det Politik, men nu findes alt omkring politik og indflydelsesmuligheder under et samlet område; Demokrati. På samme måde vil man også opleve, at andet indhold har skiftet plads, og at der er kommet nye muligheder til.

Udover at gøre det nemt med selvbetjening i hverdagen, så er formålet med hjemmesiden også, at det skal være nemt at finde inspiration til kunst og kultur, idræt og fritid, men også sundhedstilbud og meget mere. Håbet er, at så mange som muligt får lyst til at tage del i de mange gode tilbud, som også findes i Egedal Kommune.

Undskyld, vi roder - giv os gerne feedback

Der kan også være informationer, der er placeret andre steder, end man er vant til, men forhåbentlig hjælpes alle på vej af en søgefunktion, der fungerer bedre og en navigation, som er mere intuitiv. Der vil desværre altid være enkelte fejl og mangler, når så meget indhold flyttes og der samtidigt tages nye muligheder i brug. Der bliver hele tiden arbejdet på at rette fejl og mangler.

Der er på alle sider mulighed for at indgive fejl, mangler, ris og ros via den nye Feedback-knap, som medsender linket til siden, som brugeren giver feedback til.

Abonnér på dagsordener og referater

Som noget nyt skal man tilmelde sig abonnement på dagsordener og referater et andet sted, end de øvrige nyhedsbreve.

I Egedal Kommune følger mange borgere det lokale demokrati, og derfor er der valgt en ny løsning for visning, søgning og abonnement på dagsordener og referater. Det giver endnu bedre mulighed for at søge information og holde sig opdateret på emner, byråd og udvalg mv.

Det er også her, du finder alle alle de publicerede dagsordener og referater fra 2014 frem til i dag.

Tilmeld dig nyhedsbreve

Du kan selvfølgelig tilmelde dig nyhedsbreve fra din kommune som altid. Og har du allerede tilmeldt dig, så kan du også gå ind og ændre i dine tilmeldinger, ved at klikke på linket i de nyhedsbreve, vi sender ud.

kommunikation@egekom.dk

Pressekonsulent