Hjem Mit liv Sundhed og omsorg Sundhedstilbud Boblberg - find et nyt fællesskab

Boblberg - find et nyt fællesskab

Find fællesskaber og nye venner med Boblberg.

Venner og sociale relationer er vigtige for, at vi kan trives som mennesker. Men det er ikke altid, man lige har nogen at dele sine interesser eller tanker med. Har du lyst til nye mennesker i dit liv, så kan Boblberg.dk være et godt sted at starte. Her kan du møde mennesker, du ikke kender i forvejen, men som deler dine interesser.

Hvad mødes folk om på Boblberg?

Det kommer helt an på dine og de andre brugeres interesser. Du kan fx finde nogen at

• Gå i biografen eller på udstillinger med
  • Hyggesludre eller tale med om det, der er svært
  • Træne, løbe eller lufte hunden med
  • Lave madklub eller læseklub med
  • Være frivillig sammen med
  • Bonusbedsteforældre eller bonusbørnebørn

SnakSammen med Boblberg

På Boblberg kan du også finde nogen at tale med - fra gang til gang. Det kan være om fælles interesser, dagens nyheder, familie, hverdagens tanker, oplevelser eller noget helt andet. Når du taler med andre på SnakSammen, er det frivillige samtalevenner fra Røde Kors, du møder. De er helt almindelige mennesker - hverken rådgivere eller eksperter – og de er klar, hvis du trænger til nogen at snakke med. SnakSammen finder du på Boblberg.dk/Snaksammen

Opret dig som bruger

Det er nemt at oprette sig som bruger på Boblberg.dk, og det er ikke nødvendigt med billede eller profiltekst. Når du er blevet bruger, kan du gå i gang med at ’boble’ eller søge i andres bobler.

Du kan finde lokal inspiration på Boblberg.dk/Egedal. Her kan se eksempler på, hvad andre i lokalområdet søger, og du kan finde aktuelle aktiviteter og begivenheder.

Opslag i bobler

På Boblberg laver man sine opslag i en boble – deraf navnet. Du behøver dog ikke lave din egen boble, du kan også bare søge i andres bobler. Måske er der allerede en boble eller to, der passer til dig.

Om Boblberg

Alle i Egedal over 15 år har fri adgang til Boblberg. Lige nu er der ca. 2.600 brugere i Egedal. Boblberg er udviklet sammen med flere kommuner, organisationer og det frivillige foreningsliv. Omkring 45 andre kommuner har også aftaler med Boblberg.

Brug for et ekstra skub?

Vil du gerne møde nye mennesker og fx være med i et lokalt fællesskabe inden for fx kultur, fritid og foreningslivet– men kunne godt bruge en hånd til at komme i gang? Send en sms til vores netværkskonsulent på 7259 6785 så ringer hun tilbage til dig snarest muligt.

Sundhed og omsorg