Skip til hoved indholdet
    Hjem Om kommunen Kontakt Egedal Kommune Digital kontakt med kommunen MitID

MitID

MitID er Danmarks digitale ID. Med MitID kan du bevise, hvem du er og betjene dig selv på nettet.

Hvor kan du få MitID

Få MitID med dit pas

Hvis du har et gyldigt pas, kan du bruge dit pas og MitID appen til at få MitID. MitID appen kan aflæse en chip i dit pas og dermed bekræfte, hvem du er. Det kan være et alternativ til at gå i Borgerservice. 

Få MitID hos MitID's telefon-support

Har du glemt dit bruger-ID, din PIN-kode til din MitID app eller din adgangskode til din kodeviser/kodeoplæser, kan du få hjælp over telefon hos MitiD supporten. Her skal du oplyse pas eller kørekort nummer på et gyldigt ID og besvare kontrolspørgsmål.  

Kontakt MitID Support

Få MitID i Borgerservice

Har du få ny telefon eller kommet til at slette MitID appen, skal du henvende sig i borgerservice. Du er også velkommen her, hvis du bare gerne vil have hjælp til dit MitID af en medarbejder ansigt til ansigt. Husk at bestille tid og at medbringe gyldig legitimation. Læs om gyldig legitimation på mitid.dk

Udover at medbringe gyldig legitimation, skal du svare på et antal spørgsmål om dig selv (hentet fra CPR-registret) eller medbringe et vidne, som kan bekræfte, at du er dig. På den måde kan vi sikre, at vi udleverer MitID til den rigtige person.

Læs om hvordan du får MitID på borger.dk

Vil du vide mere

Hvis du mister din telefon, skal du straks spærre den MitID app, som er tilknyttet den telefon, du har mistet. Det gør du enten på MitID.dk eller ved at ringe til MitID supporten.

Det er en god idé at have MitID flere steder, fx både på din mobil og en tablet. Så har du altid en reserve, og du kan stadig kan godkende med MitID, selvom du mister din mobil med MitID appen på.

Hvis du har mistet din telefon med MitID appen, og du ikke har et alternativ som fx en kodeviser, så kan du få aktiveret en ny MitID app på to måder: Du kan enten scanne dit pas og ansigt med MitID appen og på den måde få aktiveret en ny app, eller du kan få en ny aktiveringskode hos Borgerservice, som du kan bruge til at aktivere din nye app. 

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Har du ikke længere en MitID app på din telefon, eller har du fået ny telefon, skal du aktivere en ny MitID app.

Der findes tre måder at aktivere din MitID app på:

  • Kopier din MitID app til en ny telefon/tablet
  • Få ny MitID app med pas
  • Få ny MitID app med aktiveringskode på Borgerservice. 

Du kan læse mere om de tre muligheder på MitID.dk  

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Hvis du har MitID app, kan du logge ind på MitID.dk og bestille en ny kodeviser eller kodeoplæser. Hvis du ikke har MitID app, skal du henvende dig i Borgerservice.

Læs mere på MitID.dk 

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Hvis du har glemt din adgang til MitID, kan du finde hjælp hos MitID supporten. 

  • Bruger-ID
  • PIN-kode til MitID App
  • Adgangskode til MitID kodeviser/kodeoplæser

Kontakt MitID Support

MitID er personligt, og det er vigtigt, at du passer godt på det. Følg derfor disse råd:

  1. Vis aldrig dine koder til andre
  2. Udlever aldrig din MitID app, -kodeviser eller -kodeoplæser til andre
  3. Del aldrig dit bruger-ID med andre – undtagen med supporten, hvis du selv kontakter den
  4. Godkend aldrig noget med MitID på baggrund af fx et opkald, e-mail eller besøg fra nogen, som udgiver sig for at være fra din bank, fra supporten eller noget helt tredje. Du vil aldrig blive kontaktet på den måde
  5. Vær opmærksom på, hvilken handling du er ved at godkende med MitID. Hvis teksten ikke svarer til det, som du ønsker at gøre, eller hvis du ikke selv har igangsat handlingen, skal du lade være med at godkende. 

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Du må gerne hjælpe andre med at få MitID – du kan fx låne din telefon ud. Du må også gerne hjælpe andre med at bruge MitID. Den, du hjælper, må dog ikke dele sine koder eller bruger-ID med dig. Den, du hjælper, må heller ikke udlevere sin MitID app, -kodeviser eller -kodeoplæser.

På MitID.dk kan I læse mere om, hvordan man giver og modtager hjælp. 

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Hvis du mister din telefon med MitID appen på eller din personlige MitID kodeviser, kan du ikke bruge MitID. Derfor kan du have et MitID i reserve, da det kan tage tid at få en ny kodeviser eller en ny app. Måske kræver det ligefrem en tur i borgerservice.

Du kan have et MitID i reserve ved at:

  • Have flere MitID app's  
  • Have en MitID kodeviser samtidig med at du har en MitID app

Læs om, hvordan du kan have et MitID i reserve på MitID.dk.

Se video om hvordan du får flere MitID app's 

Vil du vide mere om MitID, for eksempel:  

  • Når du skal have MitID.
  • Hjælp til MitID.
  • Når du har fået MitID.
  • Særlige forhold vedrørende MitID 

Læs mere om MitID på borger.dk

Kontakt

Borgerservice

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
borgertorvet@egekom.dk

Ring til os

Personlig og telefonisk henvendelse kan ske

Hold dig opdateret og giv os feedback

Tilmeld nyhedsbrev Giv os feedback

Find os

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

CVR-nr.: 29188386
Kommunenummer: 240

Telefon: 7259 6000

Åbningstider i Borgerservice

Ugedag Tidspunkt
Mandag  8 - 14
Tirsdag 10 - 14
Onsdag Lukket
Torsdag 10 - 17.30
Fredag 10 - 12

 

Åbningstider i Egedal Sundhedscenter

Ugedag Tidspunkt
Mandag - Torsdag  8 - 16
Fredag 8 - 15

Følg os på de sociale medier