Skip til hoved indholdet
    Hjem Om kommunen Kontakt Egedal Kommune Digital kontakt med kommunen Generelt om Digital Post

Generelt om Digital Post

Du modtager digital post fra offentlige myndigheder, fra du er 15 år gammel. Med digital post kan du kommunikere sikkert med offentlige myndigheder.

Når du fylder 15 år, får du automatisk en digital postkasse i Digital Post

Du modtager Digital Post fra offentlige myndigheder, fra du er 15 år gammel, og du har pligt til at læse den. Det har du, fordi den drejer sig om vigtige begivenheder i dit liv, som du skal forholde dig til. Det kan f.eks. være, at du er blevet optaget på en uddannelse eller at du skal møde op til en aftale på hospitalet. Denne type beskeder kommer som Digital Post fordi der ofte udveksles personfølsomme oplysninger.

Ønsker du ikke at modtage post fra det offentlige Digitalt? 

Hvis du ikke ønsker at modtage post fra det offentlige digitalt, men derimod ønsker brevpost, kan du blive fritaget for Digital Post. For at blive fritaget skal du anmode med en fysisk blanket i en kommunal borgerservice. 

Hvis du selv henvender dig skal du bruge denne blanket Anmodning og fritagelse for Digital Post for borgere. 

Er det en anden der henvender sig på dine vegne, skal du bruge denne blanket Fuldmagt til anmodning om fritagelse for Digital Post for borgere.

 

Vil du vide mere

Du har én postkasse til post fra offentlige myndigheder – det er den, vi kalder Digital Post. Men du kan læse, besvare og reagere på din Digital Post via flere forskellige platforme. Du kan naturligvis frit vælge, hvilke platforme, du vil benytte.

Som borger har du adgang til din Digital Post fra offentlige myndigheder på følgende fire platforme:

  • borger.dk
  • Digital Post-appen
  • e-Boks
  • mit.dk

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Du får samme Digital Post fra offentlige myndigheder på alle platforme.

Men den post, du kan modtage fra virksomheder på e-Boks og mit.dk, kommer kun på den platform, som den pågældende virksomhed har indgået en aftale med.

Du kan derfor opleve, at din bank har indgået en aftale med e-Boks, mens dit forsikringsselskab har indgået en aftale med mit.dk. 

Det er ikke obligatorisk at modtage post fra virksomheder digitalt, men du kan vælge at give samtykke til det. Det kan du gøre enten direkte eller indirekte, fx gennem en kundeaftale med din bank eller ansættelsesaftale med din arbejdsgiver.

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

For at kunne se din post fra det offentlige på de platforme, som e-Boks A/S stiller til rådighed, skal du gøre følgende.

e-Boks-appen:
  1. Giv samtykke til, at e-Boks må vise dig din post fra det offentlige.
  2. Opdatér e-Boks-appen i App Store eller Google Play. Du skal have version 5.0.0.
  3. Log ind med MitID igen.
e-Boks på web:
  1. Giv samtykke til, at e-Boks må vise dig din post fra det offentlige.
  2. Log ind med MitID igen.

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Du kan få besked om ny Digital Post via e-mail og/eller sms. Dette kræver blot, at du registrerer en e-mailadresse og et mobilnummer, når du er logget ind i Digital Post.

Sådan tilmelder du dig besked om ny Digital Post på borger.dk: 
  1. Log ind på Digital Post med dit MitID.
  2. Klik på ’Menu’, og vælg ’Beskeder om ny post’.
  3. Klik på ’Redigér’ ud for ’E-mailadresse’ og ’Mobilnummer’.
  4. Indtast din e-mailadresse og/eller dit mobilnummer og tryk ’Gem’. Herefter vil du få besked på e-mail og/eller SMS, når du modtager ny Digital Post.

Downloader du Digital Post-appen, kan du også få push-notifikationer direkte på din mobil eller tablet.

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Har du brug for hjælp eller spørgsmål til Digital Post, kan du skrive eller ringe til Digital Post supporten. Du kan også møde op på kommunen og få hjælp af personalet.

Ring til supporten 

Telefon: 33 98 00 33

Telefontid

  • Mandag til fredag kl. 08.00 – 20.00
  • Weekend og helligdage kl. 10.00 – 16.00 
  • Den 24. og 31. december kl. 10.00 – 14.00 
Skriv til supporten

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp til: 

  • Digital Post på borger.dk
  • Digital Post-appen
  • eller har generelle spørgsmål om Digital Post. 
Få hjælp i borgerservice

I de fleste kommuner skal du bestille tid, inden du møder op i borgerservice. Undersøg med kommunen, om det er obligatorisk at bestille tid i forvejen.

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Du kan læse mere om Digital Post på borger.dk Om Digital Post

Hold dig opdateret og giv os feedback

Tilmeld nyhedsbrev Giv os feedback

Find os

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

CVR-nr.: 29188386
Kommunenummer: 240

Telefon: 7259 6000

Åbningstider i Borgerservice

Ugedag Tidspunkt
Mandag  8 - 14
Tirsdag 10 - 14
Onsdag Lukket
Torsdag 10 - 17.30
Fredag 10 - 12

 

Åbningstider i Egedal Sundhedscenter

Ugedag Tidspunkt
Mandag - Torsdag  8 - 16
Fredag 8 - 15

Følg os på de sociale medier