Workshops om den kollektive trafik i Egedal

Torsdag d. 12. september var alle borgere inviteret til et borgermøde med fokus på den offentlige, kollektive busdrift i Egedal.

Mange tak for jeres aktive deltagelse og input

Det blev et rigtig godt og konstruktivt møde.

Alle blev budt velkommen af Bo Brøndum, formand for Klima, teknik og miljøudvalget, som lagde vægt på, at vi skal sikre dialogerne omkring den vigtige kollektive trafik, så vi får indhentet egedalborgeres hverdagsoplevelser og holdninger.

Herefter kunne Movia give os en generel indflyvning til den kollektive busdrift i Egedal. Det handlede om en gennemgang af de buslinjer, som betjener Egedal og hvor mange buspassagerer, der er i Egedal.

Movia gennemgik også den proces, der er for planlægning og bestilling af busdriften.

Workshops giver gode input

Der var planlagt workshops, som afdelingsleder Bjarne Jess Vennike satte alle ind i. Her var der borde sat op efter geografiske områder i Egedal, og hvert bord havde en 'bordformand' i form af et medlem fra udvalget.

Det resulterede i mange gode snakke, idéer og konkrete forslag, som 'bordformanden' opsummerede og samlede sammen.

Til sidst kunne Movia gøre os alle lidt klogere på de tekniske og praktiske ting omkring busdrift i en kommune som Egedal.

Mange tak for det store engagement og alle de brugbare input til den offentlige, kollektive trafik i Egedal.

Vejgruppen

vejgruppen@egekom.dk