Hjem Nyheder Styrk din forretning: Få tilskud til klimadokumentation og optimering af din bæredygtighedsstrategi

Små og mellemstore virksomheder (SMV’er) oplever at skulle levere klimadata og dokumentere ansvarlig virksomhedsførelse for at være leverandør til større virksomheder. Virksomheder i Egedal kan nu få rådgivning via Erhvervshus Hovedstaden, så I er godt klædt på til disse nye krav.

SMV’er spiller en afgørende rolle i den bæredygtige omstilling af økonomien og bør prioritere bæredygtighedsrapportering allerede nu. Men det kan være svært at komme igang. Derfor præsenterer Erhvervshus Hovedstaden i samarbejde med Egedal Kommune nu to forskellige tilbud, hvor din virksomhed kan få gode råd og vejledning til jeres klimadokumentation og bæredygtighedsstrategi.

Få styr på din virksomheds bæredygtighedsstrategi

Bæredygtig omstilling kræver fokus og uddannelse. Har du brug for mere viden? En skræddersyet uddannelsesplan eller intensiv sidemandsoplæring kan være løsningen. Med en voucher fra SMV:Grønne Kompetencer kan din virksomhed købe kompetenceudvikling med en rådgiver for op til 60.000 kr. Ansøgningsfrist er allerede 8. maj.

SMV:Grønne Kompetencer er en del af Virksomhedsprogrammet, og er finansieret af EU-støtte og midler fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Få tilskud til dokumentation af din virksomheds klimapåvirkning

Har du brug for hjælp til at dokumentere din virksomheds CO2-aftryk, eller har du allerede tallet, men mangler verificering fra en rådgiver? Med en tilskudsvoucher fra CO2Puljen står du stærkt, når du skal dokumentere din virksomheds klimapåvirkning.

Du kan fx søge tilskud til:

• Kompetenceudvikling ifm. CO2-regnskab
  • Certificering og miljømærkning af ISO-type 1 eco-labels
  • Dokumentation af CO2-udledning
  • Udarbejdelse af LCA eller EPD

Ansøgningsperiode er i gang og løber frem til 21. maj 2024.

CO2Puljen er en tilskudsordning med en tilskudsramme på 50.000-150.000 kr. for et projektbudget (din virksomhed kan søge om en voucher på 25.000-75.000 kr., svarende til halvdelen af projektbudgettet). Puljen udbydes af Erhvervsministeriet og Erhvervshusene.

Erhvervsteamet

Erhverv@egekom.dk