Stor kultur- og fritidsmesse på Egedal Rådhus

Lørdag den 7. september fra kl. 10:00 til 15:00 afholdes kultur- og fritidsmessen ”Sammen om frivilligheden” på Egedal Rådhus. Messen bliver en fejring af Egedals frivillige foreninger og organisationer og alt det, de har at byde på.

Idræt, foreningsliv, kunst og kultur

Egedal Rådhus bliver fyldt med stande og aktiviteter fra blandt andre idrætsforeninger, kunst- og kulturforeninger, sociale og humanitære foreninger, aftenskoler, spejdere, historiske foreninger, partiforeninger og støtteforeninger. Der vil også være madboder, musik, dans, opvisninger og sjove aktiviteter for hele familien. Hos Anne sælger plantebaseret mad, og Liva Pizza sælger bagels.

Alle er velkomne. Det er gratis at deltage, og det kræver ikke tilmelding.

Vi har et fantastisk foreningsliv i Egedal Kommune. Messen bliver en unik lejlighed for Egedals borgere til at lære de mange forskellige muligheder og fællesskaber, som de frivillige foreninger har at byde på. Samtidig giver messen foreningerne mulighed for at vise alle i Egedal, hvad de laver.

Vicky Holst Rasmussen, borgmester

Foreninger og frivillige hædres

Som borger kan man indstille foreninger, der har ydet noget særligt i løbet af de seneste år, til Kulturprisen, Initiativprisen eller Fællesskabsprisen. Enkeltpersoner, der arbejder uselvisk og begejstret for en hjertesag, og som spreder engagement og motivation, kan man indstille til Ildsjæleprisen.

Formand for Kultur-, Fritids- og Erhvervsudvalget i Egedal Kommune, Charlotte Haagendrup (M), ser frem til at hylde de frivillige:

”Jeg er begejstret for, at vi med kultur- og fritidsmessen samler Egedals stærke foreningsliv, og at vi fra byrådet får lejlighed til at hylde de frivillige, blandt andet gennem uddelingen af de fire nye priser Ildsjæleprisen, Kulturprisen, Initiativprisen og Fællesskabsprisen.”

Interesserede foreninger kan stadig nå at komme med

Der indtil videre tilmeldt tæt ved 60 foreninger og organisationer inden for både kultur, idræt, socialområdet og politik. Foreninger kan stadig nå at få en stand på dagen. Sidste frist for tilmelding af foreninger er den 15. august.

Der er frist for at indstille kandidater til Ildsjæleprisen, Kulturprisen, Initiativprisen og Fællesskabsprisen den 18. august.

Hvis man har en virksomhed, som sælger mad eller drikke, er man også meget velkommen med sin madbod. Der er fortsat brug for flere.

Mere information

Læs mere, tilmeld tilmeld jeres forening eller madbod eller indstil til en af priserne på

Mandag 8 - 14

Mandag - Torsdag 8 - 16