Stor interesse for høringsmøde om udviklingsplan for Ølstykke Fritidsområde

Udviklingsplan for Ølstykke Fritidsområde er i høring. Høringsfristen er den 27. august kl. 12. Tirsdag den 20. august var der høringsmøde i klubhuset, hvor godt 50 personer mødte op.

Flot fremmøde

Spørgelysten var stor, da mange borgere og politikere tirsdag aften deltog i et fælles høringsmøde om den nye udviklingsplan for Ølstykke Fritidsområde. Planen beskriver rammerne for den fremtidige udvikling af området, der inkluderer Græstedgård, Spejderengen nord for Frederikssundsvej og Idrætsområdet syd for.

I sin velkomst fremhævede borgmester, Vicky Holst Rasmussen, bl.a., at udviklingsplanen har været længe undervejs:

Nu er den her endelig, et rigtig godt bud på en udviklingsplan for Ølstykke Fritidsområde. Udviklingsplanen er udarbejdet i tæt dialog med de mange foreninger, der til daglig bruger området. Jeg håber derfor, at I synes, at den er både ambitiøs og langtidsholdbar.

Vicky Holst Rasmussen, borgmester

Aktivitetsrambla, ny hal og grønne tiltag

På mødet var der en grundig gennemgang af planens hovedelementer:

• en central aktivitetsrambla, der binder området sammen

• byggefelter, der skaber mulighed for bl.a. en ny hal

• forslag til nye indfaldsveje, parkeringspladser samt nye grønne tiltag i området.

Livlig debat

Både foreningsaktive, grundejerforeninger samt borgere fra Ølstykke var dukket op for at give deres mening til kende og stille spørgsmål til udviklingsplanen. Mange deltagere gav udtryk for, at de er glade for planen – bl.a. idéen om en central aktivitetsrambla.

Flere spørgsmål gik på trafiksikkerheden i området. Grundtanken i planen er, at parkering med tiden kan flyttes ud i udkanten af området, så der kun er de nødvendige handicapparkeringspladser tæt på bygningerne. Det gøres dels for at skabe plads til en bedre sammenhæng mellem aktiviteterne i området, men også for at skabe bedre forhold for de såkaldt bløde trafikanter; gående og folk på cykel.

Stort engagement

Formanden for Kultur-, Fritids- og Erhvervsudvalget, Charlotte Haagendrup, rundede mødet af med at takke de mange fremmødte. Ikke kun for at deltage i mødet, men også for deres store engagement i arbejdet med udviklingsplanen:

Jeg ved, at mange af jer er aktive frivillige, som allerede lægger meget energi i jeres foreningsarbejde. Jeg sætter stor pris på, at I også tager jer tid til at deltage på et møde som dette og i vores fælles arbejde med udviklingsplanen.

Charlotte Haagendrup, formand for Kultur-, Fritids- og Erhvervsudvalget

Høringsfrist den 27. august

Udviklingsplanen er i øjeblikket i offentlig høring. Høringssvar skal sendes til Egedal Kommune på Byplan@egekom.dk senest den 27. august. Høringssvarene vil indgå i Byrådets behandling af udviklingsplanen på byrådsmødet den 30. oktober.

Læs mere i høringsportalen.

Mandag 8 - 14

Mandag - Torsdag 8 - 16