Hjem Nyheder Stor donation til orkesteroplevelser for børn i Egedal

Stor donation til orkesteroplevelser for børn i Egedal

Egedal Musik- og Kulturskole og Distriktsskole Ølstykke har netop modtaget en bevilling på 138.000 kr. fra Kulturministeriet til at udvide OrkesterMester-forløbet. Pengene kan hjælpe med at give flere børn mulighed for at finde glæde ved musikken.

Leder af Egedals Musik- og Kulturskole, Mikkel Benn, glæder sig over den store donation: ”Vi håber på, at vi med midlerne kan række ud til endnu flere børn, som får muligheden for at opleve glæden og fællesskabet ved at spille musik. Vi håber også, at forældrene bliver en del af fællesskabet rundt om musikken.”

Mikkel Benn tilføjer, at der med deltagelsen i OrkesterMester-forløbet også følger et beløb til instrumentkøb, som er en stor udgift.

Om OrkesterMester

OrkesterMester er et frivilligt musikmiljø udenfor skoletiden, der giver alle børn fra 3. klasse og opefter i Distriktsskole Ølstykke mulighed for orkesterspil lokalt på folkeskolen, i orkestre på musik- og kulturskolen samt spændende koncertoplevelser ud af huset. OrkesterMester er udviklet i et partnerskab mellem musikskolernes organisationer, Skolelederforeningen og DR Symfoniorkestret. OrkesterMester er støttet af Nordea-fonden samt Kulturministeriet.

OrkesterMester giver børn mulighed for at møde musikken igennem et instrument. Det er med til at stimulere deres trivsel, læring og dannelse. Det glæder vi os til at udbrede yderligere.

Mikkel Benn, leder af Egedals Musik- og Kulturskole

Egedal Musik- og Kulturskole