Rekordmange danskere valgte at sove under åben himmel

I weekenden blev Danmark forvandlet til et slaraffenland for friluftsbrugere med 'Nat i Naturen', som også var arrangeret i Egedal. Det var en stor succes og en kæmpe oplevelse for alle.

Fællesskab og friluftskok i Naturpark Mølleåen

Arrangøren Jacob Nøhr Schubart, naturvejleder i Egedal Kommune, var henrykt over fremmødet.

Jeg var rigtig glad for at se så mange forskellige deltagere – fra børn, der aldrig havde sovet i naturen før, til ældre, der lånte soveudstyr. Alle hjalp til med fællesopgaver som madlavning, opsætning af lavvu og gravning af fælles toilet. Det skabte et rigtig godt sammenhold.

Oplev magien igen næste år

Nat i Naturen vender tilbage den 6.-7. september 2025, hvor initiativet endnu engang vil give danskerne mulighed for at opleve, hvor magisk en nat i naturen kan være. Så husk at hold øje med invitationerne til at deltage - og sæt det gerne i kalenderen. Vi vil glæde os til at se jer.

Læs om hele oplevelsen på Friluftsrådets hjemmeside

Af Kristjan Løk. Nat i naturen på Boserupgård Naturcenter 2024.

Mandag 8 - 14

Mandag - Torsdag 8 - 16