Hjem Nyheder Rekordbeløb indsamlet til BørneTelefonen

Rekordbeløb indsamlet til BørneTelefonen

Klubbørn i Egedal indsamlede næsten 70.000 kr. til BørneTelefonen ved at bage kager.

Klubberne i Egedal har igen i år været med til at støtte op om BørneTelefonen ved at deltage i projekt Bag For En Sag gennem Børns Vilkår.

Susanne Lopdrup Hansen fra Klub Egedal, som er ansvarlig for projektet, fortæller, at hun gik ind i projektet i år med håb om, ”…at vi sammen kunne slå vores rekord fra sidste år”, og sende endnu flere penge til BørneTelefonen.

Hun havde ikke troet, at det skulle lykkes at slå rekorden med mere end 10.000 kr. Helt præcis slog klubbørnene deres rekord med imponerende 11.501 kr.: ”Og det betyder, at vi kan sende i alt 68.689,50 kr. af sted til Børns Vilkår. Det er simpelthen så utroligt flot. Og det viser jo netop, at ved at stå sammen, kan vi i fællesskab nå nye højder.”

Der har de seneste år været tradition i klubberne for at samle ind ved at sælge hjemmebag til Uddannelsesaften og på rådhuset. Der bliver bagt og solgt i klubberne, til årets MGP på Hampen, forældreaften på Sødalen og Byggeren, ved Ganløse by Night og ved Springbrættets julefest. Det er blevet en helt særlig tradition på Springbrættet at pakke en vogn med alverdens kager og boller og tage forbi Smørum Parkens ældreboliger. Her venter de ældre på besøg og støtter flot op om projektet.

I år er der også blevet sat nye tiltag i værk, ikke mindst ved ”Halloween i Egedal centeret”, hvor særligt Stenløseklubben havde bagt. Naboerne blev budt indenfor på Ørnebjerg, hvor der blev solgt nisser. I klubben i Veksø blev der holdt auktion over kunstværker kreeret af børnene.

Ungehusene er som noget nyt også blevet en del af projektet, og her er der blevet trillet romkugler og lavet bolsjer om aftenen. Bag for en Sag sender også en kæmpe tak til de fire bagere i Egedal Kommune, som alle har doneret flotte kager til formålet.

Pressekontakt: presserådgiver Christian Mortensen; tlf.: 72596442; christian.mortensen@egekom.dk

Dagtilbud og skole