Hjem Nyheder OPDATERET! Nye regler for indrejse i Tyskland

OPDATERET! Nye regler for indrejse i Tyskland

Ændring af regler 31. maj 2024! Skal du rejse igennem eller på ferie i Tyskland, skal du være opmærksom på, at de tyske myndigheder pr. 13. maj 2024 har ændret ind- og udrejsereglerne for danske statsborgere.

Se her et uddrag af de nye regler

Myndighederne i Tyskland har oplyst, at reglerne nedenfor gælder for danske statsborgeres ind- og udrejse. Du bør dog altid dobbelttjekke med Tysklands ambassade, om reglerne stadig gælder. De kan blive ændret med kort varsel.

Visum

• Visumfri (ophold i maks. 90 dage).

Pas

• Pas skal være gyldigt under opholdet.
  • Danske forlængede pas anerkendes ved indrejse og ophold i Tyskland.
  • Danske nødpas (provisoriske pas) anerkendes ved indrejse og ophold i Tyskland.
  • EU-nødpas anerkendes kun ved hjemrejse til Danmark.
  • Tjek på forhånd om et eventuelt transitland på rejsen anerkender et dansk nødpas eller et EU-nødpas. Kontakt transitlandets ambassade.
  • Visse viseringer og stempler i dit pas kan medføre, at du kan blive nægtet indrejse.
  • Hvis du har dansk flygtninge- eller fremmedpas, kan der gælde andre regler for ind- og udrejse. Inden du rejser, så kontakt Tysklands ambassade.

Andre krav

• Rejser du alene med dit barn eller med børn, som ikke er din egne, anbefaler vi, at du får en fuldmagt fra indehavere af forældremyndigheden. Det samme gælder, hvis du er under 18 år og rejser alene.

Borgerservice

Personlig og telefonisk henvendelse