Hjem Nyheder Nye retningslinjer for puljemidler har fokus på børn og unge

Nye retningslinjer for puljemidler har fokus på børn og unge

Byrådet i Egedal Kommune har vedtaget nye retningslinjer for den pulje, som foreningslivet kan søge midler fra. Og hvis man har en god idé, er næste frist for at søge den 15. april.

Byrådet vil med de nye retningslinjer prioritere initiativer med fokus på børn, unge, borgere med funktionsnedsættelse, sundhedsaktiviteter, og enkeltstående, offentlige arrangementer, der henvender sig bredt til borgere og familier. Man kan også søge tilskud til opstart af nye, godkendte folkeoplysende foreninger, der endnu ikke har fået tilskud.

Ved Byrådets vedtagelse af budget 2024 blev det besluttet at sammenlægge to puljer under Kultur-, Fritids- og Erhvervsudvalget (Kultur-, Fritids-, og Erhvervsudvalgets pulje til projekter og arrangementer og Frivillighedspuljen) for at gøre mulighederne for at søge mere overskuelige. Den nye pulje, ”Udviklings- og arrangementspuljen”, vil årligt være på 350.000 kr. Puljen understøtter sundhed, bevægelse og fællesskaber samt sårbare grupper.

Puljen kan søges af både det organiserede foreningsliv og det ikke-organiserede.

Kan søges 2 gange om året

Der vil årligt være to ansøgningsrunder med ansøgningsfrist 15. april og 15. november. Man ansøger om midler fra puljerne via den nye bookingportal KMD booking.

Eksempler fra tidligere tildelinger

Som eksempler på tildelinger fra de tidligere puljer kan nævnes et tilskud på 15.000 kr. til indkøb af 13 buer og 4 skiver til Egedal Skytteforening til et aktivitetstilbud med fokus på familier. Slagslundeklubben, Ledøje-Smørum Musikforening og Veksø By har fået tildelt midler til at afholde koncerter, og Ledøje-Smørum Tennisklub har fået bevilget et tilskud på 5.000 kr. til initiativer med fokus på at fastholde piger i teenagealderen i klubben.