Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Ny mulighed for dialog med politiske udvalg i Egedal Kommune: Træffetid indføres

Fra september 2025 får borgere, foreninger og virksomheder i Egedal Kommune mulighed for at møde fire af kommunens politiske udvalg til såkaldt træffetid. Formålet er at skabe mulighed for åben og direkte dialog om de sager og emner, der ligger inden for udvalgenes ansvarsområder.

Hvad er træffetid?

Træffetiden giver mulighed for uformelle drøftelser med udvalgsmedlemmerne, hvor man kan dele synspunkter, idéer og bekymringer om konkrete emner. Det er en ekstra mulighed for dialog, som supplerer den eksisterende ordning om foretræde – og som skal være med til at give et bedre beslutningsgrundlag i udvalgenes arbejde.

Sådan fungerer det

  • Der afholdes træffetid fire gange om året, typisk lige før eller efter de ordinære udvalgsmøder.

  • Den samlede træffetid på de fire årlige møder kan højst være en time pr. gang. Der afsættes som udgangspunkt 15 min. pr. emne. Hvis der er mange anmodninger om træffetid, kan der være afsat kortere tid til hvert emne.

  • Alle borgere, virksomheder og foreninger i kommunen kan anmode om træffetid – senest fem hverdage før mødet.
  • Anmodningen sendes via en formular på kommunens hjemmeside og skal indeholde kontaktoplysninger og emne.
  • Emnet skal ligge inden for udvalgets område ifølge kommunens styrelsesvedtægt.

Der kan ikke træffes beslutninger under træffetiden, og der kan ikke drøftes personsager eller fortrolige oplysninger. Udvalgsformanden leder mødet og vurderer, hvornår et emne er afsluttet.

Første træffetider

Første træffetid hos Klima-, Teknik- og Miljøudvalget er onsdag den 3. september 2025 kl. 16-17.

Første træffetid hos Ældre- og Sundhedsudvalget er tirsdag den 30. september 2025 kl. 16-17.

Første træffetid hos Plan- og Byudviklingsudvalget er tirsdag den 30. september 2025 kl. 19-20.

Første træffetid hos Familieudvalget er mandag den 6. oktober 2025 kl.16-17

Efter kommunalvalget i november vil de nye udvalg beslutte tiderne for 2026.

Hold øje med kommunens hjemmeside

Tidspunkter og praktisk information om de kommende træffetider vil blive offentliggjort på Egedal Kommunes hjemmeside. Her kan man også læse mere om ordningen, og hvordan man tilmelder sig træffetid.

Kontakt

Sekretariat for Politik og Ledelse

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
politikogledelse@egekom.dk

Denne afdeling kan kontaktes gennem kommunens hovednummer 7259 6000.

Hold dig opdateret

Tilmeld dig nyt fra Egedal Kommune

Find os

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

Egedal Rådhus er åbent

Mandag - torsdag 8-19
Fredag 8-15

CVR-nr.: 29188386
Kommunenummer: 240

Telefon: 7259 6000

Åbningstider i Borgerservice

Mandag 8 - 14
Tirsdag 10 - 14
Onsdag Lukket
Torsdag 10 - 17.30
Fredag 10 - 12

Åbningstider i Egedal Sundhedscenter

Mandag - Torsdag 8 - 16
Fredag 8 - 15

Følg os på de sociale medier