Kom til borgermøde om nyt byområde i Stenløse

Egedal Kommune inviterer kommunens borgere til et borgermøde om et nyt byområde i Stenløse langs med Krogholmvej. Boligområdet kaldes Stråmosen efter det beskyttede naturområde, som ligger umiddelbart nord for det nye boligområde. Planerne er i offentlig høring i perioden d. 27. september til d. 25. oktober 2024.

Forslag til kommuneplantillæg og lokalplan

Lokalplanforslaget for et nyt boligområde med op til 32 boliger lægger op til følgende:

• At området opdeles i fem delområder, der tilsammen sikrer et blandet boligområde med fælles grønne friarealer.
  • At adgangsvejen til boligerne anlægges via Stråmosekær, og at der udlægges to interne boligveje samt flere stiforbindelser til omkringliggende områder.
  • At regnvand nedsives i regnvandsgrøfter langs veje samt i regnvandsbede i private haver og på fælles friarealer.
  • At der er krav om støjafskærmende foranstaltninger for boliger og friarealer langs Krogholmvej.

Byrådet behandlede sagen den 25. september. Læs om forslaget til lokalplan og kommuneplantillæg via links nedenfor.

Høringsperiode og høringssvar

Synspunkter, ændringsforslag eller indsigelser skal indtastes her:

Høringssvar til Lokalplan

Høringssvar til Kommuneplantillæg

eller sendes til:

Egedal Kommune
Att: Byplan og Byggesag

Høringssvar skal være kommunen i hænde inden høringsperiodens udløb.
Hvis man er forhindret i at deltage i mødet, er det stadigvæk muligt at indsende høringssvar.

Tid og sted for borgermødet

Borgermødet finder sted den 1. oktober kl. 19:30-21:00 i Byrådssalen på Egedal Rådhus, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke.

Tilmelding til borgermødet kan ske via: byplan@egekom.dk
Tilmeldingsfristen er d. 1. oktober kl. 12.00.

Byplan

byplan@egekom.dk

Brug send sikkert hvis du skriver noget der er personfølsomt.

Mandag 8 - 14

Mandag - Torsdag 8 - 16