Hjem Nyheder Kom til borgermøde om Landskabsbyen

Kom til borgermøde om Landskabsbyen

Er du interesseret i udformningen af Landskabsbyen – den nye bydel nord for Egedal Station – og har du en god idé til, hvordan området skal se ud?

Deltag i borgermøde d. 11. juni og kom med dine gode input

Egedal Kommune inviterer kommunens borgere til et spændende borgermøde om den nye bydel Landskabsbyen. Borgermødet indledes med en rundvisning på Landskabsbyens arealer. Rundvisningen starter ved den nordlige ende af Dam Holme kl. 19.30. Herefter fortsætter mødet i Byrådssalen på Egedal Rådhus, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke kl. 20.15.

Forslag til kommuneplantillæg og lokalplan for Landsskabsbyen i offentlig høring

Byrådet har netop sendt forslag til kommuneplantillæg og lokalplan for udformningen af Landsskabsbyen i 8 ugers offentlig høring. Du har derfor nu mulighed for at indsende dine høringssvar til planerne om Landsskabsbyen.

Alle er meget velkomne til at indsende bemærkninger eller input til kommunen indenfor høringsperioden, der slutter den 25. juni 2024. Du kan sende via lokalplanportalen eller via post til Egedal Kommune, Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke. Att. Byplan og Byggesag.

Om Landskabsbyen

Den stigende interesse for både at bo tæt på naturen og gode offentlige transportmuligheder gør det muligt at udvikle nye attraktive boligområder i Egedal.

Landskabsbyen er en ny bydel nord for Egedal Station, hvor der skal være et tæt samspil mellem boligerne og naturen. Bebyggelsen opføres som åbne gårde, der samles i klynger omkring et fælles torv. Der skal også være daginstitution og erhverv i bydelen og mulighed for at bygge et nyt byggeri til kirkeformål.

Landskabsbyen skal være en mangfoldig bydel, hvor der kan bo unge, enlige, børnefamilier, par, seniorer mv. Det bliver en bydel med forskellige boligtyper, og ejerformerne blandes, så der både er ejer- og lejeboliger.

Den nye bydel kommer til at ligge i Den Grønne Fletning - et grønt areal med skov, eng og rekreative funktioner. Den Grønne Fletning vil binde hele Egedal By sammen.

Landskabsbyen udvikles over flere år. Først skal der efter planen bygges ca. 280 boliger i den sydlige del af bydelen tættest på stationsområdet. De første boliger forventes at stå færdige omkring årsskiftet 2025-2026.

Forslagene til kommuneplantillæg og lokalplan fastlægger de overordnede rammerne for udviklingen af hele Landskabsbyen og mere detaljerede bestemmelser for den sydlige del, der skal udbygges først. Forslag til kommuneplantillæg og lokalplan for Landskabsbyen kan ses her:

Forslag til lokalplan for Landskabsbyen.

Forslag til Kommuneplantillæg.

Tid og sted

Tirsdag den 11. juni 2024 fra kl. 19.30 til 21.30

Først rundvisning på Landskabsbyens areal (vi mødes i den nordlige ende af Dam Holme) og fortsætter derefter til Egedal Rådhus (i byrådssalen), Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke.

Tilmeldingsfristen er d. 6. juni 2024

Byplan

byplan@egekom.dk

Åbningstider

Brug send sikkert hvis du skriver noget der er personfølsomt.