Kom og spil panna og teqball på Ølstykke Fritidsområde

Første del af Ølstykke Fritidsområde er nu åbnet og klar til brug. Det nye område ved Ølstykke FC’s klubhus har en pannabane, en teqballbane og hyggelige steder, hvor man kan slappe af. Her er alle velkomne til at lege og hygge sig.

Prøv nye spil

Det nye aktivitets- og opholdsområde skal være med til at tiltrække endnu flere borgere til Ølstykke Fritidsområde, og nu er der mulighed for at prøve kræfter med helt nye spil, du måske ikke kender - men som er sjove og nemme for alle at være med til.

Panna

– er streetfodbold: Pannabanen er en lille bane, hvor man spiller en hurtigere og mere teknisk form for fodbold. Det er sjovt, og alle kan være med.

Teqball

– er bordtennis med en fodbold: Teqballbanen minder om et bordtennisbord, men her spiller man med en fodbold og bruger fødder, lår, bryst og hoved. Det er en sjov udfordring for alle.

Der er også bænke, så man kan slappe af og nyde det nye område.

Projektet er blevet til med støtte fra Egedal Kommune og flere fonde, og mange frivillige har hjulpet til. Det nye område er første skridt i en større plan for at gøre Ølstykke Fritidsområde endnu mere spændende i fremtiden.

Hvor ligger det nye fritidsområde helt præcist?

Det nye fritidsområde ligger lige foran Ølstykke FC's klubhus. Kør til Tranekærvej 3 og parker bilen/cyklen. Og husk bolden!

Startskud på vision om Ølstykke Fritidsområde

Det nye aktivitets- og opholdsområde udgør startskuddet på det kommende udviklingsarbejde, der skal realisere visionen om at gøre Ølstykke Fritidsområde til en Mangfoldig Magnet. Det er en politisk vision, som handler om, at fritidsområdet skal være mere attraktivt og tiltrække borgerne fra hele Egedal.

Det nyetablerede område er udtænkt med afsæt i disse visioner, og alle idrætsforeningerne på Ølstykke Fritidsområde har bakket op om ansøgningerne og projektet. Idrætsforeningerne vil nu i tæt samarbejde med Egedal Kommune søge yderligere støtte til at realisere flere lignende projekter, så visionen om den Mangfoldige Magnet forhåbentlig kan realiseres i etaper over de kommende år.

Sekretariat for Politik og Ledelse

politikogledelse@egekom.dk