Indstil din lokale klub til prisen som Årets Idrætsforening 2024

Både i Egedal og over hele landet skaber idrætsforeninger fællesskaber og sammenhængskraft for børn og voksne. Nu er der mulighed for at give et velfortjent skulderklap til en lokal forening med en indstilling til titlen som Årets Idrætsforening 2024. Sidste frist er den 29. oktober kl. 12.

Indstil din lokale idrætsforening senest d. 29. oktober

Hvem gør en helt ekstraordinær indsats?

Danske Spil og Danmarks Idrætsforbund (DIF) kårer for fjerde år i træk Årets Idrætsforening. Prisen uddeles til en forening, der gør en helt særlig og ekstraordinær indsats, og vinderen modtager 100.000 kroner. Vinderen afsløres i forbindelse med DR’s store Sport 2024-show i Jyske Bank Boxen i Herning den 4. januar 2025.

Alle danskere har mulighed for at indstille en idrætsforening, så det er nu, hvis en af Egedals mange gode foreninger skal i betragtning. Indstil den idrætsforening, du synes fortjener en særlig anerkendelse, senest den 29. oktober kl. 12 via Danmarks Idrætsforbunds hjemmeside.

Sidste år kom der hele 1.056 indstillinger, og prisen og hæderen gik til Hammel Gymnastikforening.

Det er en stor fornøjelse igen at være med til at hylde de mange frivillige kræfter, der gør en forskel i idrætsforeningerne rundt om i landet. Denne pris er en mulighed for at give foreningerne et velfortjent skulderklap for deres store indsats – en indsats, som ikke kun styrker elitesporten, men skaber stærke fællesskaber og sammenhold i lokalsamfundene

Nikolas Lyhne-Knudsen, adm. direktør i Danske Spil

Et velfortjent skulderklap til foreninger og frivillige

Når indstillingsfristen er udløbet den 29. oktober, udvælger juryen tre foreninger, som danskerne efterfølgende kan stemme på.

Juryen består af Nikolas Lyhne-Knudsen fra Danske Spil, Hans Natorp, som er formand for Danmarks Idrætsforbund, og Rikke Nielsen, der er tidligere håndboldlandsholdsspiller og nuværende leder af LykkeLiga – et håndboldfællesskab for børn og unge med udviklingshandicap.

Vinderen afsløres ved DR's gallashow Sport 2024

Alle, også foreningen selv, kan nominere en idrætsforening på DIF’s hjemmeside indtil den 29. oktober.

Herefter gennemgår juryen de indsendte forslag og udvælger tre foreninger, der går videre til en afstemningsrunde. Afstemningsresultatet og juryens vurdering afgør, hvem der vinder prisen.

Vinderen afsløres i forbindelse med DR’s store Sport 2024-show i Jyske Bank Boxen i Herning den 4. januar. Ud over de 100.000 kroner til vinderen, vil der være 10.000 kroner til hver af de to øvrige finalister.

Mandag 8 - 14

Mandag - Torsdag 8 - 16