Hjem Nyheder Familieevent i Stenløse Kulturhus – støt kvinder og børn på flugt

Familieevent i Stenløse Kulturhus – støt kvinder og børn på flugt

Den 5. november kl. 10-13 byder Stenløse Kulturhus velkommen til et helt særligt familieevent i samarbejde med Momunity og Dansk Flygtningehjælp.

Sæt kryds i kalenderen og støt en god sag

Egedal deltager med en lokal indsats i forbindelse med Dansk Flygtningehjælps landsindsamling den 5. november for børn og kvinder på flugt.
Du kan hjælpe med landsindsamlingen ved at deltage i familieeventet i Stenløse Kulturhus, hvor der vil være forskellige aktiviteter til familier med børn samt en udstilling af personlige værker, som lokale flygtninge har kreeret.

Selvom eventet er gratis, koster hver aktivitet 10 kr. Alle indtægter går direkte til Dansk Flygtningehjælps landsindsamling.

Sæt kryds i kalenderen 5. november - og støt op om den gode sag!

Kunstudstilling med personlige fortællinger

Som en særlig del af eventet har Stenløse Kulturhus inviteret fem lokale flygtninge til at udstille deres personlige kunstværker. Med både malerier og fotos vil kunstnerne dele deres personlige fortællinger om fædrelandskærlighed, længsel, sorg og håb. Teksterne vil være både på originalsprog og dansk. Blandt kunstnerne er Gina Bekö fra Palæstina og fire ukrainske flygtninge; Daniel Burenko, Margarita Zolotazeva, Oksana Nastoiashcha og Nataliia Astakhova. Alle fem vil være til stede den 5. november for at præsentere deres værker.

Værkerne udstilles fra den 5. november - 13. december. Der bliver også senere (den 12. november) inviteret til officiel fernisering.

Kreative børneaktiviteter

Tegn et hjem

Forestil dig, hvordan et hjem skulle se ud for flygtningebørn. Tegn din tegning i Stenløse Kulturhus, og deltag i konkurrencen om at få din tegning udstillet i Louisianas Børnehus.
Tag et billede af din tegning og upload den til tegnethjem.dk.
Læs mere her: Tegn et hjem for verdens flygtninge | DRC Dansk Flygtningehjælp (Gælder ikke mere)

Design din egen T-shirt

Giv den gas med farver og designs på T-shirts doneret af Mødrehjælpen.

Lav et perlearmbånd

Skab smukke armbånd med perlekit doneret af Momunity.

Legetøjsloppemarked og tombola

Giv nyt liv til dit gamle legetøj ved at donere det til legetøjsloppemarkedet. Derudover kan du prøve lykken i vores tombola med skønne præmier, som er sponsoreret af lokale forretninger.

Stenløse Kulturhus

Rådhustorvet 2