Energinet inviterer til informationsmøde om Hovegård Højspændingsstation

Kom og hør om de konkrete planer for udvidelsen og anlægsarbejdet – og vær med til at sætte dit præg på, hvordan friarealerne rundt om højspændingsstationen skal være.

Energinet står for omlægning

Hovegård Højspændingsstation er af ældre dato og skal derfor renoveres. Samtidig skal en kommende vindmøllepark i Kattegat, Hesselø Havvindmøllepark, tilsluttes elnettet ved Hovegård. Stationens kapacitet skal desuden øges for at kunne håndtere mere strøm til og fra andre forbindelser i fremtiden. Samlet kræver det en udvidelse af den eksisterende station.

Tilmeld dig informationsmødet senest d. 27. september

Den 2. oktober 2024 afholdes et informationsmøde for naboer og beboere i Hove. Her kan de høre mere om det kommende anlægsarbejde og være med i en workshop om beplantning, og være med til at sætte deres præg på dette.

Kontakt Energinet for spørgsmål

Du kan læse meget mere om renoveringer og omlægning til grøn energi på energinets hjemmeside.

Det er også Energinet, der kan besvare spørgsmål eller modtage eventuelle forslag.

Sådan kan du følge med i anlægsarbejdet

Mandag 8 - 14

Mandag - Torsdag 8 - 16