Hjem Nyheder Egedal-medarbejder kåret som Velfærdstalent

Egedal-medarbejder kåret som Velfærdstalent

Paulina Polak, der er social- og sundhedshjælper i Ølstykke Hjemmepleje, er blevet udvalgt som et af årets talenter i Velfærdens Talent 100

Christiansborg og Egedal Kommune fejrer talenterne

Torsdag den 30. maj var Paulina Polak sammen med de øvrige velfærdstalenter inviteret til Christiansborg til fejring af talenterne med talere og underholdning. I Egedal blev kåringen af Paulina som Velfærdstalent markeret med overrækkelse af blomster fra velfærdsdirektør Søren Trier Høisgaard.

Paulina blev indstillet efter et karriereskifte

Det er Paulinas leder, Mai Lund Kirkegaard, der har indstillet Paulina til kåring som Velfærdstalent. Mai Lund Kirkegaard begrunder hvorfor: ”Paulina er en dygtig, rummelig og empatisk medarbejder, der altid sætter borgerne først. Paulinas naturlige evne til at skabe stærke relationer med borgerne og hendes utrættelige indsats er anerkendt af alle omkring hende.”

For Paulina Polak er arbejdet som social- og sundhedshjælper et nyt karrierespor: ”Jeg har tidligere været selvstændig, men blev hårdt ramt af Corona krisen. Derfor valgte jeg at prøve sundhedssektoren som hjemmehjælper i Ølstykke Hjemmepleje. Jeg blev opfordret til at uddanne mig til social- og sundhedshjælper, og fuldførte min uddannelse i marts. Det har jeg været rigtig glad for.”

Vi har brug for velfærdens helte

Danmark står overfor at mangle ca. 16.000 uddannede social- og sundhedsassistenter og-hjælpere i 2034.  Derfor sætter også borgmester i Egedal Kommune, Vicky Holst Rasmussen (S), stor pris på Paulinas arbejde og karrierevalg.

”Det er social- og sundhedsassistenter og-hjælpere, der laver mange af de vigtigste opgaver i ældreplejen, fra personlig pleje til at give medicin og skifte forbindinger. De er velfærdens helte. Derfor er jeg lykkelig over, at vi har talenter som Paulina i hjemmeplejen,” siger Vicky Holst Rasmussen.

Mai Lund Kirkegaard afslutter: ”Vi er utroligt stolte over at have Paulina som kollega og ser frem til at se hende fortsætte sin positive indflydelse som social- og sundhedshjælper. Paulina er et strålende eksempel på et velfærdstalent, og vi er sikre på, at hun vil fortsætte med at gøre en positiv forskel i sit arbejde.”

Det er PenSam og FOA, som kårer Velfærdens Talent 100

kommunikation@egekom.dk