Hjem Nyheder Ændrede tømmedage ved jul og nytår

Ændrede tømmedage ved jul og nytår

Vi gør opmærksom på, at nogle af tømmedagene er ændret ved afhentning af affald pga. helligdagene ved jul og nytår. Der tømmes ikke affald den 25. december og den 1. januar.

Hvilke tømmedage ændres?

Så har du tømmedag mandag den 25. december eller den 1. januar, vil du i stedet få tømt:

• mad- og restaffald - de efterfølgende to hverdage (tirsdag og onsdag).
  • plast+mdk/papir, glas, metal og pap - tømmes lørdagen før helligdagen, dvs. d. 23. december og d. 30. december.

Der er ingen andre ændringer i tømmedagene mellem jul og nytår.

Har du for meget affald?

Husk at lågene på affaldsbeholderne skal kunne lukkes helt.

Forventer du ekstra restaffald hen over julen eller nytåret, kan du købe en papirsæk i udvalgte supermarkeder eller hos bibliotekerne i den bemandede åbningstid. Sækken stilles ved siden af beholderen til restaffald og tages derefter med ved afhentning af affald.

Du kan se, hvor sækkene kan købes her: EKSTRAsække / ekstra affald | Egedalsorterer (egedalkommune.dk).

Ekstra pap, glas, plast eller metal kan afleveres på genbrugsstationen eller offentlige kuber.

Genbrugsstationer holder lukket i helligdagene ved jul og nytår

I helligdagene holder alle kommunens genbrugsstationer lukket. Dette gælder også Stenløse Genbrugsstation, Toppevad, som normalt har døgnåbent.

Der er lukket på genbrugsstationerne fra d. 24.-26. december, samt 31. december og 1. januar.

Vil du have hentet dit juletræ?

Du kan bestille afhentning af dit juletræ i app’en ”Affaldsportal” eller via Mit Affald - selvbetjening og app til affald | Egedalsorterer (egedalkommune.dk)

Bestil afhentning senest søndag d. 14. januar. Vi henter dit juletræ i uge 3.

Download Affaldsportalen og tilmeld dig SMS-service

På hjemmesiden egedalsorterer.dk/mitaffald eller i app’en Affaldsportal - kan du tilmelde dig SMS-service, så får du besked, når vi henter dit affald.

Her finder du også en digital sorteringsguide, hvor du kan melde manglende afhentning eller bestille afhentning af dit juletræ.

Affaldsgruppen

affald@egekom.dk