Hjem Mit liv Sundhed og omsorg Sund livsstil Viden om puff bars og snus

Viden om puff bars og snus

Få svar på alt om de ulovlige puff bars i vores webinar fra maj 2023

Velkommen til en times info og debat.
Ca. 17 minutter inde i webinaret, vises en kort video. Den kan du se herunder. Du pauser blot webinaret - mens du ser de 2 minutter og 40 sekunder.

Videoen er udviklet og distribueret af Vidensråd for Forebyggelse og er lavet i forbindelse med en ny rapport fra 2022: "Nikotinbrug blandt børn og unge. Konsekvenser og forebyggelse"

Puff bars er ulovlige i Danmark

Flere børn og unge helt ned til 13 års alderen, bruger nikotinholdige produkter dagligt, viser en undersøgelse i Egedal. Også vores SSP-team har gjort opmærksom på problemet. Det er en tendens, der opleves i hele hovedstadsregionen.

Puff bars er ulovlige og stærkt afhængighedsskabende med et nikotin-indhold, der er flere gange højere end i cigaretter. Samtidig forklædes de som slik med stærke farver og sød smag. Markedsføringen er direkte målrettet mod børn og meget unge mennesker. Puff bars sælges mere eller mindre åbent via danske hjemmesider og sociale medier på trods af, at de er ulovlige.

Kontakt os

Har du spørgsmål til indhold i webinaret, kan du kontakte os på mail Marianne.Stannum@egekom.dk og Frederikke.Reichert@egekom.dk

Sundhed og omsorg

Åbningstider