Skip til hoved indholdet
    Hjem Mit liv Sundhed og omsorg Pleje og hjælp i hverdagen Nødkald i hjemmet

Nødkald i hjemmet

Du kan få et nødkaldsanlæg i dit hjem, så du kan få direkte kontakt til hjemmeplejen hele døgnet og føle dig tryg i dit hjem

Hvad er et nødkald?

Et nødkald er et kaldesystem, som betjenes af Egedal Kommunes hjemmepleje, og som sikrer, at du ved fald eller i en nødsituation altid kan tilkalde hjælp. Nødkaldet består af en boks, som placeres centralt i hjemmet, hvorigennem kommunikationen med hjemmeplejen foregår samt en lille sender, som kan hænges om halsen eller sidde på armen.

Et nødkald virker kun indenfor i egen bolig. 

Når nødkald etableres i din bolig, opsætter vi også en nøgleboks, så personalet kan få adgang til din bolig i en nødsituation. 

Hvis du kan betjene en mobiltelefon, kan du ikke bevilliges et nødkald.

Hvordan ansøger jeg om nødkald?

Du skal kontakte Den Sundhedsfaglige Myndighed, der behandler din ansøgning. En visitator vil derefter kontakte dig for en uddybende samtale, der skal afdække dit præcise behov. Der kan være behov for, at den udbydende samtale foregår i dit eget hjem.

Behandlingen af din ansøgning sker altid på baggrund af en individuel konkret vurdering af din funktionsevne og dit behov. 

Når din ansøgning er færdigbehandlet, modtager du en afgørelse og herefter vil dit behov løbende blive revurderet.

Sagsbehandlingstiden afhænger af den konkrete sag.

Her finder du:

Kvalitetsstandard 2024

Sagsbehandlingsfrister

Kontakt

Den Sundhedsfaglige Myndighed

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

Hold dig opdateret og giv os feedback

Tilmeld nyhedsbrev Giv os feedback

Find os

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

CVR-nr.: 29188386
Kommunenummer: 240

Telefon: 7259 6000

Åbningstider i Borgerservice

Ugedag Tidspunkt
Mandag  8 - 14
Tirsdag 10 - 14
Onsdag Lukket
Torsdag 10 - 17.30
Fredag 10 - 12

 

Åbningstider i Egedal Sundhedscenter

Ugedag Tidspunkt
Mandag - Torsdag  8 - 16
Fredag 8 - 15

Følg os på de sociale medier