Hjem Mit liv Sundhed og omsorg Alkohol og stoffer Få hjælp til problemer med alkohol

Få hjælp til problemer med alkohol

Du kan få gratis og anonym rådgivning og behandling, hvis du ønsker at ændre dine alkoholvaner.

Har du brug for hjælp?

Prøv AlkoLinjens test og få en idé om, du har brug for hjælp. Testen er anonym og tager kun et par minutter:

AlkoLinjens alkoholtest

Hvordan kommer du i gang?

Ring eller send en mail til Egedal Rusmiddelteam og få en tid til en anonym, uforpligtende og gratis rådgivningssamtale.

Her kan du fortælle, hvad du ønsker hjælp til og få oplysninger om vores tilbud. Sammen finder vi ud af, om du har brug for et forløb af kortere eller længere varighed.

Det kan være en god idé at have en partner, et familiemedlem eller en anden støtte med til første samtale. Vores erfaring er, at fire ører lytter bedre end to.

Efter denne samtale, og en samtale med vores lægekonsulent, udarbejder vi en plan sammen med dig.

Du har ret til at få igangsat din behandling indenfor behandlingsgarantien på 14 dage.

Er du under 18 år, så læs her

Er du forældre til en ung, der drikker for meget, så læs her

Er du pårørende til en person, der drikker for meget, så læs her

Hvilken hjælp kan du få?

Hos Egedal Kommunes Rusmiddelteam kan du få:

• Et afklarende samtaleforløb
  • Individuelle behandlingssamtaler
  • Efterbehandlingsforløb
  • Gruppeforløb
  • Par- eller familiesamtaler
  • Mindfulness
  • NADA øre-akupunktur

Ifølge Sundhedsloven har du ret til at vælge ambulant behandling andre steder, både inden- og udenfor egen kommune, uden at det koster dig noget.

Har du brug for mere hjælp?

For nogle få personer er det nødvendigt med et mere intensivt behandlingsforløb, fx dag- eller døgnbehandling. I det tilfælde udarbejder vi sammen med dig en ansøgning til visitationsudvalget i kommunen.

Vi har tavshedspligt

Du kan vælge at være anonym og vi har tavshedspligt. Det betyder, at vi ikke fortæller eller skriver til nogen, at du har kontaktet os eller hvad, vi har talt med dig om.

Relevante links

Pjecer til download og print

Egedal Rusmiddelteam

Tofteparken 15