Skip til hoved indholdet

Opkrævning

Hvis du har problemer med at betale din regning fra Egedal Kommune, eller hvis du er kommet i restance, skal du hurtigst muligt kontakte Opkrævningen i Egedal Kommune.

Har du spørgsmål til din regning?

Har du spørgsmål til din regning fra Egedal Kommune, skal du kontakte den afdeling din regning kommer fra. 
Kan du ikke betale din regning fra Egedal Kommune til tiden, eller hvis du er kommet i restance, kan du kontakte opkrævningen for en individuel betalingsaftale.

Hvad vil det sige at lave en individuel betalingsaftale?

Hvis du ikke kan betale din regning, kan du ringe til opkrævningen og høre om der er mulighed for en individuel aftale. Med en individuel aftale kan du betale din regning over flere rater. Ikke alle opkrævningsområder giver mulighed for en individuel aftale. 

Når du laver en individuel aftale, vil du blive modregnet i overskydende skat m.v. der betragtes som ekstraordinære afdrag.
  
Indgår du ikke en aftale, eller overholder du ikke en indgået aftale, vil restancen kunne blive fremsendt til Gældsstyrelsen, som derefter står for inddrivelsen. Det vil medføre ekstra omkostninger for dig.

Vigtig information hvis du har solgt/købt ejendom

Fra den 1. januar 2024 er der sket en ændring i Gebyrlovens § 4. Denne ændring betyder, at den ejer der er tinglyst som ejer af en ejendom pr. 1. januar, hæfter for hele det års bidragsopkrævning.

Eventuelle ejendomsbidrag skal derfor medregnes i refusionsopgørelsen mellem køber og sælger

§ 4. Ejendomsbidrag, jf. stk. 2, opkræves i en eller to lige store rater efter kommunalbestyrelsens nærmere bestemmelse med forfaldstid den 1. i de måneder, som kommunalbestyrelsen bestemmer. Kommunalbestyrelsen fastsætter den sidste rettidige betalingsdag, der skal ligge senest 15 dage fra forfaldsdagen. Stiftelsesdatoen for et ejendomsbidrag er den 1. januar i det år, det vedrører

Det kan oplyses, at det godt kan lade sig gøre at betale hele årets ejendomsbidrag, på en gang. Hvis dette ønskes skal man tage kontakt til Opkrævningen, der så vil sende en opkrævning på det fulde beløb.

Vil du vide mere?

Egedal Kommune opkræver kommunale krav som:

  • Institution
  • Ejendomsbidrag (ingen betalingsaftale som udgangspunkt)
  • Kontanthjælp mod tilbagebetaling
  • Billån (hjælpemidler)
  • Indskudslån
  • Og flere andre  

Har du spørgsmål til den regning du har fået fra Dagtilbud og Skole skal du i kontakt med Dagtilbud og Skole afdelingen. 
Her kan du finde afdelingens kontaktoplysninger.

Hvis du er i restance, vil der blive modregnet i børne- og ungeydelse med 100%. Dette glæder også, hvis du laver en individuel aftale med kommunen. 

Kommunalbestyrelsen har besluttet, at der opkræves et gebyr, hvis du ikke overholder din betalingsfrist. Dette sker ved udsendelse af en rykkerskrivelse. 
 
Renter og gebyr, som er tillagt ved for sent betalt ejendomsbidrag, vil blive overført til næste opkrævning.

Vi opfordrer dig til at tilmelde din betaling til Betalingsservice. Tilmelding af betaling til Betalingsservice

Takster og gebyrer fastsættes hvert år og godkendes af Byrådet. De samlede takster indgår altid som et bilag til det vedtagne budget.

På denne side kan du finde kommunens nyeste budgetaftale

Kontakt

Opkrævningen

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

Ring til os

Hold dig opdateret

Tilmeld dig nyt fra Egedal Kommune

Find os

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke

CVR-nr.: 29188386
Kommunenummer: 240

Akut hjælp

Telefon: 7259 6000

Åbningstider i Borgerservice

Mandag 8 - 14
Tirsdag 10 - 14
Onsdag Lukket
Torsdag 10 - 17.30
Fredag 10 - 12

Åbningstider i Egedal Sundhedscenter

Mandag - Torsdag 8 - 16
Fredag 8 - 15

Følg os på de sociale medier