Hjem Mit liv Oplev Egedal Kunst i Egedal Kunst i byrummet og ved eksisterende institutioner Guldsmed på Finger af Henrik Dyreborg Wagner

Guldsmed på Finger af Henrik Dyreborg Wagner

I forbindelse med "Vild med Egedal" har Egedal Kommune bestilt et værk udført i egetræ Ølstykke Bibliotek inspireret af logoet for Vild med Egedal

Denne skulptur er skåret med motorsav i eg af Henrik Dyreborg Wagner og er placeret ude foran Ølstykke Bibliotek. Skulpturen blev lavet i forbindelse med "Vild med Egedals" biodiversitetsdag lørdag den 11. september 2021.
Guldsmeden er her landet på en pegefinger i stor tillid til, at pegefingerens ejer er bevidst om sit ansvar for de fingeraftryk, vi mennesker sætter på naturen.
For mennesker vil altid have en finger med i spillet, når vi snakker biodiversitet.

Rundt på fingeren er der skåret hulrum, som er fyldt med tagrør, kogler og andre materialer. Hulrummene er tænkt som insekthoteller. Guldsmeden er inspireret af logoet for Vild med Egedal, hvor der indgår en grøn mosaikguldsmed.

Skulpturen er ca. 1,8 meter høj og guldsmeden er 1 meter stor.

Henrik Wagner står også bag skulpturerne i Frank Jæger Land og Fitnessskulpturerne sammen med Søren Brynjolf.

Presse

EK, 21.oktober 2021:Fernisering: Kunsttur til lamel-, træ- og bronzeskulpturer i Ølstykke