Hjem Mit liv Oplev Egedal Kunst i Egedal Kunst i arkitekturen Kunst på Søhøjskolen: Lys til at Lege

Kunst på Søhøjskolen: Lys til at Lege

I forbindelse med byggeriet af det nye Multihus på Søhøjskolen, etablerede vi i foråret 2023 et kunstnerisk siddemøbel af Bureau Detours, som skolens elever har været med til at designe.

Bureau Detours har skabt et farvefyldt værk, som er placeret i relation til den nye multihal på
Søhøjskolen. Værket beskæftiger sig med lys og skygge, farver og bevægelse og er konstrueret som en robust buket / skov i midten af det nye uderum mellem husene.

Værket indbyder til leg og består af et antal farvede transparente tagflader som er hævet over værket som en flok paraplyer eller trækroner.

Farverne ændrer karakter afhængig af vejret og hvordan man bevæger sig rundt om det. Farverne
fra de transparente flader vil hen over dagen blive blandet på nye måder, i takt med at lyset ændrer
sig. De farvede flader vil skabe et fantasifyldt rum under sig, som kan bruges til ophold eller leg.

Designet og konstruktionen er udviklet på baggrund af en stor bevægelsesworkshop med skolens elevråd, hvor 40-50 elever fra 0. - 9. klasse bidrog med ideer til værkets design, placering og udformning.

Værket blev indviet i forbindelse med åbningen af Multihuset i foråret 2023.