Hjem Mit liv Kultur, fritid og idræt Frivillige og foreninger Foreningsmøder og -kurser Foreningsmøde 21. nov. 2023 - Midtvejsstatus på Handleplanen

Foreningsmøde 21. nov. 2023 - Midtvejsstatus på Handleplanen

Evaluering og prioritering af indsatserne for Idræts-, Kultur- og Fritidsområdet i kommunen.

Vi inviterede til foreningsmøde den 21. november 2023 kl. 17-19 på Egedal Rådhus i Byrådssalen, hvor foreningslivet havde mulighed for at give deres input til Handleplanen på idræts-, kultur- og fritidsområdet samt høre et spændende oplæg om forenings- og fritidslivets aktuelle tendenser.

Det var tid til en midtvejsevaluering af Handleplan for Idræts-, Kultur og Fritidsområdet.

Sammen gjorde vi status over temaerne:

• Aktiviteter
  • Kommunikation
  • Organisation og drift
  • Faciliteter
  • Økonomiske prioriteringer

Og vi drøftede herefter, hvilke indsatser der skal særlig fokus på i 2024-25.

Program for mødet

16.15: Spørgsmål til Booking- og Tilskudsportalen? Flere medarbejdere fra Kultur og Fritid er til stede i Byrådssalen allerede fra kl. 16.15. Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp med portalen, så kom endelig i god tid, så kigger vi på det sammen inden mødet.

17.00: Velkomst v/ borgmester Vicky Holst Rasmussen og formand for Kultur-, Fritids- og Erhvervsudvalget Charlotte Haagendrup

17.10 Midtvejsstatus på Handleplanen for Idræts-, Kultur- og Fritidsområdet
Handleplanen gælder for perioden 2022-2025 – det er derfor tid til at gøre status. Administrationen fremlægger resultaterne af de første to års arbejde og lægger op til dialog om de ønskede prioriteringer for de kommende to år.

17.50: Opsamling og videre forløb

18.00: Pause med mulighed for at snuppe en sandwich

18.15: Forenings- og fritidsliv – tendenser, udfordringer og potentialer - inspirationsoplæg v/ Esben Danielsen
Hvor er danskernes fritidsliv på vej hen? Står vi midt i en frivillighedskrise? Hvad interesserer fonde sig for fortiden? Og hvordan understøtter vi bedst et stærkt civilsamfund, sunde fællesskaber og et alsidig lokalt fritidsliv? Det er nogle af de spørgsmål, som Esben Danielsen vil berøre i et inspirerende oplæg om forenings- og fritidslivets aktuelle tendenser.

Hvis du ikke kunne deltage på mødet: Frygt ej - send os dine input til kulturogfritid@egekom.dk.

Hvem er Esben Danielsen
Aftenens oplægsholder Esben Danielsen har selv været frivillig, siden han gik i folkeskole, og han er en aktiv entreprenør i forenings- og kulturlivet. Han har siden januar 2023 været direktør for Kulturens Analyseinstitut. Tidligere har han desuden været fagdirektør for kultur i Københavns Kommune, direktør for Lokale og Anlægsfonden, talsmand og udviklingschef for Roskilde Festival samt spillestedsleder for Gimle i Roskilde.

Kultur og Fritid

Telefonisk træffetid