Træffetid hos de politiske udvalg
Borgere, foreninger og virksomheder i Egedal Kommune har mulighed for at møde fem af kommunens politiske udvalg i udvalgenes træffetid.
Formålet med træffetid er at skabe en mere åben og direkte dialog om de sager og emner, der ligger inden for udvalgenes ansvarsområder. Læs mere nedenfor om træffetid, hvordan det foregår, og hvordan du kan tilmelde dig.
Træffetid
Træffetiden giver mulighed for uformelle drøftelser med udvalgsmedlemmerne, hvor man kan dele synspunkter, idéer og bekymringer om konkrete emner. Det er en ekstra mulighed for dialog, som supplerer ordningen med foretræde – og som skal være med til at give et bedre beslutningsgrundlag i udvalgenes arbejde.
Der afholdes træffetid fire gange om året, typisk lige før eller efter de ordinære udvalgsmøder.
- Den samlede træffetid på de fire årlige møder kan højst være en time pr. gang. Der afsættes som udgangspunkt 15 min. pr. emne. Hvis der er mange anmodninger om træffetid, kan der være afsat kortere tid til hvert emne.
- Udvalgsformanden leder drøftelserne, herunder tager stilling til eventuelle tvivlsspørgsmål i forhold til disse
- retningslinjer, ligesom formanden vurderer, hvornår træffetiden for hvert emne og hele træffetiden er afsluttet.
- Udvalgsformanden afviser under træffetiden spørgsmål om personer, eller hvis en besvarelse af spørgsmål vil betyde omtale af fortrolige oplysninger.
- Der kan kun søges om træffetid én gang i et sagsforløb, hvis sagen optræder i flere fagudvalg.
Alle borgere, virksomheder og foreninger i kommunen kan anmode om træffetid
- Tilmelding skal ske senest kl.10.00 fem hverdage før mødet.
- Anmodningen sendes via denne formular og skal indeholde kontaktoplysninger på den/de personer, der vil møde frem samt emnet for mødet.
Du kan finde tidspunkterne for træffetiderne på det enkelte udvalgs side her på kommunens hjemmeside.
- Der kan ikke klages over evt. afslag på anmodning om træffetid.
Emnet skal ligge inden for udvalgets område ifølge kommunens styrelsesvedtægt.
Der kan ikke træffes beslutninger under træffetiden, og der kan ikke drøftes personsager eller fortrolige oplysninger. Udvalgsformanden leder mødet og vurderer, hvornår et emne er afsluttet.
De første tider er:
Første træffetid hos Klima-, Teknik- og Miljøudvalget er onsdag den 3. september 2025 kl. 16-17.
Første træffetid hos Ældre- og Sundhedsudvalget er tirsdag den 30. september 2025 kl. 16-17.
Første træffetid hos Plan- og Byudviklingsudvalget er tirsdag den 30. september 2025 kl. 19-20.
Første træffetid hos Familieudvalget er mandag den 6. oktober 2025 kl.16-17
Første træffetid hos Social- og Arbejdsmarkedsudvalget er onsdag den 8. oktober 2025 kl. 16.30-17.30
Efter kommunalvalget i november vil de nye udvalg beslutte tiderne for 2026, og tiderne vil derefter blive publiceret på kommunens hjemmeside.